02-05-2008
Vage afspraken maken en kritiek uitstellen, is niet handig. Voor ict-managers die willen weten hoe het geven van feedback wél moet: vijf tips.
door: Heleen van Roon
Vage afspraken maken en kritiek uitstellen, is niet handig. Voor ict-managers die willen weten hoe het geven van feedback wél moet: vijf tips.
Feedback geven iets anders dan een lijstje afwerken van alle punten met kritiek, zegt auteur Jonas Rubrech. In zijn nieuwe boek “Interpersoonlijke vaardigheden voor ict’ers” vertelt hij ook hoe het wél moet.
Volgens Rubrech bepaalt de manier waarop feedback gebracht wordt voor een groot deel of de ontvanger er iets mee doet. De auteur raadt ict-managers onder andere het volgende aan:
Jonas is partner bij Zorgverbeteraars. In de dagelijkse praktijk helpt hij zorginstellingen met het inzetten van ICT en data om primaire processen te ondersteunen en de kwaliteit van zorg te verbeteren. Hij schreef een aantal boeken waaronder ‘Kwaliteit verbeteren in de zorg’.
Meer over Jonas RubrechBegin 2008 kwam dit boek uit over sociale vaardigheden en communicatie, speciaal voor de ICT. In 2013 kwam de tweede, …
Lees meerDeze week is de volledig vernieuwde, herziene editie van “Interpersoonlijke vaardigheden voor de ICT” verschenen. De eerste editie van dit …
Lees meerAl jarenlang blijken veel ICT-projecten te mislukken als gevolg van gebrekkige communicatie tussen de betrokkenen.
Lees meer